
W Hotelu Solar Palace SPA & Wellness w Mrągowie odbyła się konferencja poświęcona przyszłości linii kolejowej nr 223, łączącej niegdyś Czerwonkę z Ełkiem przez Biskupiec, Mrągowo, Mikołajki i Orzysz. Spotkanie zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Udział wzięli przedstawiciele samorządów, PKP S.A., PKP PLK, MON, Polregio oraz Intercity.
— Samorząd województwa stawia na rozwój transportu kolejowego. Chcemy rozbudować siatkę połączeń, zwłaszcza tam, gdzie mieszkańcy są wykluczeni komunikacyjnie — podkreślała Katarzyna Sobiech.
Wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego dodała, że linia nr 223 wpisana została do „Paktu o Bezpieczeństwie” i istnieje możliwość finansowania jej rewitalizacji w formule cywilno-wojskowej (tzw. dual use).
Rafał Banaszkiewicz, pełnomocnik zarządu PKP ds. przygotowania inwestycji, zaznaczył, że linia istnieje, ale wymaga poważnych nakładów.
— Przywrócenie parametrów technicznych to kwestia remontu torów i obiektów inżynieryjnych. Jeżeli pozyskamy środki, to pierwszy efekt, czyli możliwość uruchomienia ruchu do Mrągowa, możemy osiągnąć już pod koniec przyszłego roku. Modernizacja w pełnej skali to proces na lata — wyjaśniał.
Linia kolejowa nr 223 liczy ponad 120 km i biegnie przez tereny o dużym znaczeniu turystycznym i militarnym. Ruch pasażerski zawieszono tu w 2009 roku. Uczestnicy konferencji podkreślali, że jej rewitalizacja mogłaby przyczynić się zarówno do poprawy dostępności komunikacyjnej mieszkańców, jak i do rozwoju turystyki oraz bezpieczeństwa w regionie.
— Jestem zbudowany tym, że wszyscy zainteresowani spotkali się w jednym miejscu — nie krył optymizmu burmistrz Mrągowa Jakub Doraczyński. — Te rozmowy rozpoczynają proces, który – mam nadzieję – doprowadzi do realnego powrotu kolei do Mrągowa i przywrócenia jej znaczenia dla pasażerów i operatorów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie