
Mimo podwojenia budżetu programu Kolej Plus nie znalazło się w nim miejsca dla powrotu linii kolejowej nr 223 na trasie Czerwonka - Orzysz, przebiegającej m.in. przez powiat mrągowski.
Już po Wielkanocy ogłoszono wyniki programu Kolej Plus. Mieszkańcy powiatu mrągowskiego nasłuchiwali wieści w tej sprawie, ponieważ do programu zgłoszona została linia nr 223, przebiegająca m.in. przez Mrągowo i Mikołajki.
Do II etapu zostało złożonych 47 wniosków wraz z przygotowaną dokumentacją studiów planistyczno-prognostycznych. PKP Polskie Linie Kolejowe oceniły dokumenty i wybrały 34 projekty, które zostaną zrealizowane. — Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj przedstawić niezwykle ważny program dla całej Polski. Program, który mówi o odtworzeniu linii kolejowych. Sprawne i sprawcze państwo musi potrafić zajmować się wieloma sprawami jednocześnie. Wraca moda na kolej i bardzo się z tego cieszę. Bo kolej jest tym środkiem komunikacji, który jest bezpieczny, sprawny, szybki i przyjazny dla środowiska — powiedział premier Morawiecki podczas ogłaszania wyników programu. Niestety w tym gronie trudno szukać jakiegokolwiek projektu z naszego województwa. „Szczęście” uśmiechnęło się za to do mieszkańców województwa śląskiego (7 projektów do realizacji), lubelskiego (5) mazowieckiego i podlaskiego (5), małopolskiego i podkarpackiego (4), łódzkiego i świętokrzyskiego (3), wielkopolskiego (5) oraz lubuskiego, dolnośląskiego i opolskiego (5).
Do 24 listopada samorządy miały czas na złożenie dokumentów z opracowanym wstępnym studium planistyczno-prognostycznym. Zgłoszonych zostało 47 projektów o wartości ok. 18 mld złotych, chociaż budżet rządowego programu wynosił wówczas 6,6 mld złotych (1 mld miały stanowić środki samorządów). Podczas ogłaszania wyników programu okazało się, że budżet podwojono, ale i tak 1/4 projektów musiała odpaść. W tym ten „nasz”.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jakie lepsze czasy lepsze czasy już minęły
A tak trąbili,co to nie będzie?i wielkie G.