Pracując z dokumentami, można napotkać wiele problemów i wątpliwości. Samodzielne ich przetwarzanie, a następnie archiwizowanie i niszczenie, jest trudne, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów. Na czym koncentrują się ich usługi?
Archiwizacja dokumentów w wąskim ujęciu polega na umieszczeniu ich w specjalnych teczkach, a następnie na półkach archiwum lub w szafach. Problem ten jest jednak zdecydowanie bardziej złożony, szczegółowo można zapoznać się z nim na https://www.rhenus-office.pl/uslugi/archiwizacja-dokumentow/olsztyn/. Procedura obejmuje:
przygotowanie dokumentów, które trafią do archiwum,
wyznaczenie okresu przechowywania,
dokładne opisanie teczek i segregatorów,
regularne przeglądanie archiwum.
Ponadto obowiązkiem administratora danych jest zabezpieczyć dokumenty przed kradzieżą, dewastacją, zniszczeniem. Powyższe czynności powinny być realizowane każdorazowo, nie tylko wtedy, gdy w grę wchodzi pomoc specjalistów. Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w Twojej firmie przestrzega się standardów?
Niszczenie dokumentów firmy rozpoczyna się od rozpoznania, które z nich można bezpiecznie zutylizować. Jest to bardzo istotne, ponieważ zniszczenie danych przed terminem wymagalności naraża na konsekwencje prawne, przede wszystkim natury finansowej. Następnie dokumenty, w zależności do rodzaju, trafiają do specjalnych niszczarek. Muszą być pocięte na drobne kawałki, które uniemożliwiają odczyt danych. Nieco inaczej niszczy się nośniki danych. W tym przypadku ważna jest demagnetyzacja, która zabezpiecza przed ponownym odczytem informacji. Jak wygląda niszczenie dysków w praktyce? Dowiesz się o tym tutaj https://www.rhenus-office.pl/uslugi/niszczenie-dyskow/olsztyn/.
Usługi świadczone przez profesjonalistów realizowane są zgodnie z literą prawa. Ponadto wybierają oni najekonomiczniejsze sposoby przechowywania i niszczenia danych, dzięki czemu klient oszczędza. Firma Rhenus Office Systems Poland, która specjalizuje się w pracy z dokumentacją każdego typu, świadczy usługi na terenie całego kraju, w tym również na rzecz przedsiębiorców z Olsztyna. Pozwalają one zaoszczędzić czas i pieniądze, a tym samym skupić się na rozwijaniu biznesu. Warto pamiętać, że specjaliści przejmują odpowiedzialność za dokumenty w momencie ich przekazania, co również jest korzystne dla przedsiębiorców.