
Podczas tzw. sesji absolutoryjnej jest okazja na wypowiedź mieszkańców w sprawach dotyczących swojego miasta. Tak jest też oczywiście w przypadku Mrągowa, jednak pamiętajmy - trzeba spełnić określone warunki.
Aby móc wypowiedzieć się w sprawie miasta mieszkańcy muszą zgłosić ten fakt przewodniczącemu Rady Miejskiej w Mrągowie do 28 czerwca. Pisemne zgłoszenie poparte co najmniej 20 podpisami na odpowiednim druku należy złożyć w Biurze Rady w Urzędzie Miejskim w Mrągowie (pokój 16A).
Raport o stanie gminy jest od kilku lat obowiązkowym sprawozdaniem samorządowców (wójta czy burmistrza). Dokument jest podsumowaniem działalności władzy wykonawczej w minionym roku. Obejmuje m.in. realizację programów, strategii i uchwał rady. Dokument musi być złożony do 31 maja każdego roku, tak by podczas sesji, na której radni głosują nad absolutorium, odbyła się również debata wokół raportu.
W tym roku mrągowscy radni będą rozpatrywać raport podczas sesji, która ma się odbyć 29 czerwca. W debacie będą mogli wziąć udział również mieszkańcy Mrągowa.
ZGŁOSZENIE || RAPORT O STANIE MIASTA || RAPORT ZA 2022 (pdf)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie