Reklama

Milion wniosków na "Dobry start"! W naszym regionie o program stara się ponad 41 tysięcy osób

13/07/2021 12:09

Już milion wniosków złożyli rodzice i opiekunowie w ramach programu "Dobry start". Wnioski w tym roku można składać tylko drogą elektroniczną - do 30 listopada. Na Warmii i Mazurach wnioski już złożyło 41446 osób na  59351 dzieci.


Ponad milion wniosków, które do tej pory wpłynęło od rodziców i opiekunów ubiegających się o świadczenie dobry start to dowód na to, że zmiana, polegająca na tym, że wnioski o świadczenie można składać wyłącznie drogą elektroniczną, wpisuje się w oczekiwania zdecydowanej większości osób — mówi minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg. — To wygodne, bezpieczne rozwiązanie ułatwiające życie rodzinom. Od wielu lat wspólnie z rodzinami budujemy cyfrową Polskę. — Wszystkie osoby, które mają problem z poprawnym złożeniem wniosku przez internet mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS. Specjalne punkty uruchomiono m.in. w wybranych placówkach Poczty Polskiej — dodaje Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim. W tym roku wniosek o świadczenie "Dobry start" można złożyć tylko drogą elektroniczną, obsługą całego procesu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a wypłata środków odbywać się będzie wyłącznie na rachunki bankowe. Wniosek o świadczenie można złożyć za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenie w wysokości 300 złotych przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami. — Od 1 lipca blisko 1,5 miliona dzieci zostało objętych wnioskami o świadczenie w ramach programu. Zainteresowanie programem jest duże, widzimy to w statystykach ZUS — mówi prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska. ZUS obsługuje specjalną infolinię (22 290 22 02), na której można uzyskać informacje w sprawie świadczenia "300 plus". Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

źródło: ZUS

Zdjęcie ilustracyjne (fot. pixabay.com)

Aplikacja info.mragowo.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Reklama

Wideo info.mragowo.pl




Reklama
Wróć do