Azbest przez lata zalegał na dachach i posesjach, stanowiąc realne zagrożenie dla zdrowia i środowiska. Teraz to już przeszłość. Dzięki współpracy Gminy Mrągowo z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Olsztynie z terenu gminy usunięto niemal 100 ton niebezpiecznych odpadów.
Prawie 100 ton odpadów zawierających azbest zostało bezpiecznie usuniętych z terenu Gminy Mrągowo. To efekt skutecznego wniosku o dofinansowanie zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Mrągowo”, który w kwietniu tego roku uzyskał pozytywną ocenę Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Umowę o dofinansowanie podpisano 28 lipca, a już w październiku ruszyła akcja odbioru niebezpiecznych odpadów od mieszkańców, którzy wcześniej zgłosili potrzebę ich utylizacji. W sumie unieszkodliwiono 93 tony azbestu, pochodzące z 48 nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy.
Całkowita wartość otrzymanego dofinansowania wyniosła 55 833,00 zł, natomiast wkład własny Gminy Mrągowo to 14 014,08 zł. Dzięki tym środkom możliwe było przeprowadzenie przedsięwzięcia w sposób bezpieczny i zgodny z obowiązującymi przepisami.
Usuwanie azbestu to jeden z kluczowych elementów działań proekologicznych i prozdrowotnych. Materiał ten, choć kiedyś powszechnie stosowany, dziś uznawany jest za szczególnie niebezpieczny – jego włókna mogą powodować poważne choroby układu oddechowego.
Dzięki wsparciu WFOŚiGW w Olsztynie oraz zaangażowaniu mieszkańców, Gmina Mrągowo zrobiła ważny krok w stronę poprawy jakości życia i ochrony środowiska. Jak zapowiadają samorządowcy, w kolejnych latach gmina zamierza ponownie aplikować o środki, by sukcesywnie eliminować pozostałe wyroby zawierające azbest.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie