Reklama

Obowiązek zgłoszenia azbestu – termin tylko do 31 stycznia!

29/01/2025 14:40

Właściciele nieruchomości pokrytych materiałami zawierającymi azbest mają czas do 31 stycznia na złożenie „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Obowiązek ten wynika z Rozporządzenia Ministra Gospodarki (Dz.U. 2011 poz. 8).

Mieszkańcy Mrągowa, posiadający domy jednorodzinne, mogą składać deklaracje w Urzędzie Miejskim, natomiast przedsiębiorcy są zobowiązani do złożenia dokumentów u marszałka województwa.

Zgodnie z przepisami, wszystkie wyroby azbestowe muszą zostać usunięte do 2032 roku. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do corocznej inwentaryzacji azbestu oraz sporządzenia dwóch formularzy:

  • informacji o wyrobach zawierających azbest
  • oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest

Osoby fizyczne (niebędące przedsiębiorcami) przekazują jeden egzemplarz formularzy do Urzędu Miejskiego osobiście w sekretariacie urzędu lub Biurze Obsługi Mieszkańca, drogą elektroniczną przez ePUAP lub listownie

Termin składania dokumentów: do 31 stycznia każdego roku!

Dodatkowe informacje: pokój 16A, tel. 89 741 90 29.

Aplikacja info.mragowo.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo info.mragowo.pl




Reklama
Wróć do